آموزشی

کارت گرافیک AMD RX 7900 XTX ارزان تر از RTX 4090 است.

کارت گرافیک AMD RX 7900 XTX ارزان تر از RTX 4090 است.

کارت گرافیک AMD RX 7900 XTX ارزان تر از RTX 4090 است و رقابت بین این دو کمپانی بزرگ تولید کننده همانند همیشه بسیار نزدیک است.

مقایسه های شکل گرفته از بین پرچمداران دو کمپانی بزرگ تولید کننده کارت گرافیک حاکی از این است که کارت گرافیک تولید شده ADM حدود10درصد ضعیف تر از پرچمدار انویدیا یعنی RTX 4090 است اما با این حال چیزی حدود 60 درصد ارزان تر میتوانید آن را خریداری نمایید.

در معرفی جدید ADM که بر روی مشخصات و پیشرفت های فنی محصولات جدید خود مانور میداد شاهد هیچ گونه مقایسه و رقابتی با پرچمدار انویدیا نبودیم با این حال بسیاری از افراد متخصص این حوزه به شخصه برای عموم کابران این کار را انجام داده اند و دو پرچمدار را با هم مقایسه نموده اند.

بر اساس نوشته های نوت‌بوک‌چک ، ADM در یکی از اسلاید های رسمی گفته است که کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX برای اجرای بازی ها با وضوح 4K توانایی بالاتری که حدود ۱٫۷ برابر است، نسبت به نسخه پیشین خود دارد.

در بین خبر ها یکی از کاربران توییتر که از بین آمار های رسمی دوکمپانی و نتایج بررسی کارت گرافیک نتیجه گیری کرده است ، دو کارت گرافیک این کمپانی را بر روی 14 بازی مختلف امتحان و آمار های بدست آمده خبر از برد و بی چون چرای انویدیا را میدهد و تقریبا 10 قویتر از رقیب خود یعنی ADM ظاهر شده است.

Linus Tech Tips نیز در کانال یوتیوب خود گفته است که انویدیا با کارت گرافیک RTX 4090  پرچمدار خود توانسته است آمار بهتری را از خود به جای بگذارد و چیزی حدود 6 تا 10 درصد قویتر از رقیب خود ظاهر شود.

AMD می‌گوید عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XTX در پردازش‌های رهگیری پرتو (Ray Tracing) حدودا ۵۰ تا ۶۰ درصد بهتر از پرچم‌دار نسل قبل است ، با این حال پرچمدار AMD به با تمام پیشرفت های حاصله همچنان دوبرابر کند تر از RTX 4090 است.

البته با تمایی این حرف ها و اینکه RTX 4090 توانایی بالاتری دارد نباید این موضوع را از یاد برد که کارت گرافیک AMD قیمت بسیار پایین تری نسبت به پرچمدار انویدیا دارد.

همچنین کارت گرافیک AMD این امکان را دارد که تبدیل به یکی از محبوب ترین کارت گرافیک های بازار حال باشد آن هم به این خاطر که هزینه پایین و توانایی بالایی دارد.

توانایی پایین تری 10 درصدی  RX 7900 XTX با این تفاوت که قیمت آن 999 دلار و نسخه پرچمدار انویدیا یعنی RTX 4090 با ارزش 1599 دلار است چندان چیز مهمی نیست و این اختلاف قیمت و توانایی بالای این کارت گرافیک با همین اختلاف قدرت همچنان میتواند در بین کاربران این حوزه محبوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *