آموزشی

حسگرهای مخفی محیطی گرافیک AMD RX 7900 XTX

حسگرهای مخفی محیطی گرافیک AMD RX 7900 XTX

حسگرهای مخفی محیطی گرافیک AMD RX 7900 XTX عنوانی است که میتوان این روز ها در بیشتر سایت های تکنولوژی دید.

کارشناسان حوزه تکنولوژی معتقد هستند که نسل جدید کارت گرافیک های AMD برای جلوگیری از گرمای زیاد و داغ شدن این سیستم را دارند که بتوانند دمای محیط را اندازه گیری کنند تا این گرمای زیاد باعث خرابی گرافیک نشود .

کانال GamersNexus که در زمینه بررسی کارت های گرافیک از نظر دما و میزان مصرف انرژی به خوبی تحلیل میکنند و به نوعی مرجع این موضوع حساب میشوند در باره کارت گرافیک های جدید AMD این نظر را دارند که این قطعات مجهز به ترمیستور های پنهان است.

حسگرهای مخفی AMD RX 7900 XTX در پشت فن جای گرفته است و میتوانند به خوبی دمای محیط کیس را اندازه گیری کنند و این ویژگی برای GPU های هوشمند که میتوانند بر اساس کار های سنگین و سبک که انجام میدهید فن را خاموش کنند بسیار کاربردی است.

به نقل از ویدیوکاردز قطعاتی همچون کارت های گرافیک که حسگر های حرارتی و دمای محیط را ندارند میتوانند بیش از حد داغ شوند ، کارت گرافیک های سفارشی GeForce GTX 10 که توسط شرکت EVGA تولید شده بوند به علت نداشتن همین سنسور کنترل دمای محیط بیش از حد داغ میشدند.

AMD تا کنون که این مطلب را برای شما مینویسیم خبری مبنی بر ای که کارت گرافیک های Radeon RX 7000 دارای این حسگر محیطی سنجش دما هستند صحبت نکرده است  و مشخص نیست که قرار است چنین سنسور هایی در گرافیک های بعدی این شرکت جای داشته باشد.

این کمپانی دو کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX و Radeon RX 7900 XT را به ترتیب با 24 و 20 گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 معرفی کرد ، . کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX با قیمت 999 دلار و کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT با قیمت 899 دلار قرار است در تاریخ 22 آذر ماه 1401 در بازار جهانی عرضه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *